Project
Bensdorp brochures

2002

De vraag

Barry-Callebaut wou haar merk 'Bensdorp' (cacaopoeder) nieuw leven inblazen en duidelijker in de markt zetten.

Ons antwoord

Gramma stelde voor om de diverse doelgroepen (consument en industriële afnemers) apart te benaderen. Voor beiden werd een verkoopsbrochure en een aantal technische fiches samengesteld. De brochure voor de consumenten kreeg warme, sfeervolle beelden waarin mensen en gezelligheid voorop staan. Als kleuren opteerden we voor een warm geel en een donkerbruin gekoppeld aan dieprood. Inhoudelijk lag het accent op de 'beleving' van het drinken van cacao. Bij de industriële brochure kozen we voor een combinatie van blauw-rood en donkerbruin. Het gebruik van een metalen achtergrond gaf de foto's van Frank Croes een sterk industriële look & feel. Inhoudelijk lag de nadruk hier op het productieproces en de technische gegevens van de producten.

Meer info: bart@gramma.be

  • Bensdorpfolders - covers
Bensdorpfolders - covers Bensdorpfolders - covers detail Bensdorpfolder "The hidden quality of a real cocoa drink" - cover detail Bensdorpfolder "The hidden quality of a real cocoa drink" - spread Bensdorpfolder "The hidden quality of a real cocoa drink" - fotografie Bensdorpfolder "Unveiling the secrets of cocoa" - cover detail Bensdorpfolder "Unveiling the secrets of cocoa" - spread detail Bensdorpfolder "Unveiling the secrets of cocoa" - fotografie (1) Bensdorpfolder "Unveiling the secrets of cocoa" - detail Bensdorpfolder "Unveiling the secrets of cocoa" - fotografie (2)

Verwante projecten