Client
Aalst
Project
Boon 2012

2011

De vraag

De stad Aalst kon niet om het feit heen dat schrijver, anarchist, nihilist en moralist Louis Paul Boon in 2012 honderd jaar zou geworden zijn. Het Boonjaar moest in eerste instantie de aandacht vestigen op de actuele betekenis van Boon, met de nadruk op ‘Boon als schrijver’. Een logo en huisstijl voor het cultuurproject drong zich op.

Ons antwoord

Gramma's voorstel werd als het beste bevonden uit een competitie met 4 andere bureaus. Voor het woordbeeld gebruikten we Poplar, een down-to-earth pamflet-letter. Daarnaast - kon het anders? - veel rood en zwart en een 'hedendaags' stencilportret. Beperkte huisstijlrichtlijnen werden uitgewerkt zodat de grafisch vormgevers van de stad Aalst een houvast hadden voor de verder implementatie. Gramma bouwde ook de website met activiteitenkalender voor het hele Boonjaar met het flexibele open source CMS Drupal.

Meer info: jan.hendrickx@gramma.be

  • Aalst | Boon 2012
Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 Aalst | Boon 2012 | webdesign Aalst | Boon 2012 | webdesign Aalst | Boon 2012 | webdesign Aalst | Boon 2012 | webdesign Aalst | Boon 2012 | advertentie Aalst | Boon 2012 | promo Aalst | Boon 2012 | promo

Verwante projecten