Client
Project
FPIM | Jaarverslag 2012

De vraag

Net zoals vorig jaar kreeg Gramma de opdracht van de Federale Participatie- en Investeringsmaatschappij (FPIM) om haar jaarrapport te realiseren. Bij de eerste gesprekken kregen we direct het gevoel dat de rapporten kleurrijker mochten zijn dan voordien.

Ons antwoord

Gramma opteerde om op de linkerpagina bij het begin van elk hoofdstuk een paginavullend kleurvlak te gebruiken. Op de rechterpagina wordt een conceptuele foto afgebeeld. De kleur wordt “gepikt” uit de foto en de foto zelf staat in relatie tot de inhoud van het hoofdstuk. Een “quote” bovenaan de linkerpagina maakt het allemaal “concreter”. Een aantal foto’s worden in detail herhaald op de cover.

De titels staan in “Dolly”, een klassieke schreefletter. Als leesletter bleven we bij de “Fedra”, een moderne schreefloze letter die zeer goed leesbaar is. Het duurzaamheidsaspect werd ook deze keer niet vergeten. Het rapport is gedrukt op een Cocoon offset, een 100% gerecycleerd papier, met een hoge witheidsgraad. Gramma stond in voor de vormgeving, opmaak, vertaling, fotografie, druk en afwerking.

Meer info: bart@gramma.be

• FPIM | Jaarrapport 2012
FPIM | Jaarrapport 2012 FPIM | Jaarrapport 2012 FPIM | Jaarrapport 2012 FPIM | Jaarrapport 2012 FPIM | Jaarrapport 2012 FPIM | Jaarrapport 2012

Verwante projecten