Client
Infrax
Project
Infrax | Huisstijl

2007

De vraag

De netwerkbeheerders Iveg, Interelectra en WVEM fuseerden in 2007. Gramma – al enkele jaren verantwoordelijk voor de vormgeving en de communicatie van Iveg – kreeg de opdracht een logo en een huisstijl uit te werken voor het nieuwe samenwerkingsverband, dat onder de naam ‘Infrax’ het levenslicht zag.

Ons antwoord

Infrax wil zich profileren als professioneel, zakelijk, degelijk en efficiënt, maar zonder sociale elementen als menselijk contact en warmte uit het oog te verliezen. De hoofdkleuren van het logo ondersteunen dat: het grijs staat voor het zakelijke aspect, het oranje straalt energie, warmte, hartelijkheid uit. Verder oogt het logo sober en modern en suggereert, o.a. door het gebruik van kleine letters, een organisatie die toegankelijk is voor haar klanten. De geconstrueerde vorm van het woordmerk verwijst naar het technische karakter van de activiteiten. In de gebogen vormen van het woordmerk kan men de nutsleidingen in alle richtingen zien lopen. Gramma ontwikkelde ook de beeldtaal waarin de mens centraal staat. Jonge mensen, oudere mensen, aan het werk of thuis, zelfs huisdieren hebben een plaats in de wereld van Infrax. Gramma werkte tenslotte de volledige huisstijl uit en verzamelde alles in een digitaal huisstijlhandboek.

Meer info: bart@gramma.be

  • Infrax | Huisstijl
Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl Infrax | Huisstijl - PP Infrax | Huisstijl - PP Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids Infrax | beknopte huisstijlgids

Verwante projecten