Client
Notarissen
Project
Notaclick

2011

De vraag

De Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat wou de openbare verkopen toegankelijker maken voor het breder publiek via een onlineplatform. Bedoeling was geïnteresseerde kopers elektronisch te kunnen laten bieden op vastgoed.

Ons antwoord

Gramma ontwikkelde de nieuwe naam en het logo gebaseerd op een duidelijke merkstrategie en een aantrekkelijke propositie voor de doelgroepen. De merkstrategie 'een eenvoudige online procedure, een simpele ‘click’! met een duidelijke link naar het notariaat' en de propositie ‘snel – betrouwbaar – resultaatgericht’ werden vastgelegd in de positioneringsworkshops. Deze werden het uitgangspunt van de creatieve namestormsessie op basis van o.a. beelden, klanken en woordassociaties. De selectie op basis van de naamscorekaart en naambeschikbaarheid leidde tot de keuze van Notaclick als de beste merknaam. Al het materiaal uit de workshops werd verweven in de creatie van het woordbeeld, dat nauw verbonden is met het bestaande logo van de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat.

Meer info: bart@gramma.be

  • Notaclick
Notaclick Notaclick | webdesign Notaclick

Verwante projecten