Client
VVI
Project
VVI | Huisstijl

2006

De vraag

Het Vredesinstituut kreeg de taak het Vlaams Parlement en de Vlaamse regering te adviseren over vredeskwesties. Een van de eerste zaken die het Vredesinstituut nodig had, was een huisstijl als uitdrukking van de identiteit en als ruggengraat van de communicatie. Het schreef een openbare aanbesteding uit met als selectiecriteria de prijs, de creativiteit, een presentatietekst en uiteraard de voorgestelde huisstijl.

Ons antwoord

Aangezien het Vlaams Vredesinstituut als nieuwe instelling zijn naambekendheid nog helemaal moest vestigen, opteerde Gramma voor een logo dat uitsluitend uit een woordmerk bestaat, zonder beeldelementen die de aandacht van de naam zouden afleiden. Voor de gewenste uitstraling was een vierkleurenlogo geen must. Gramma stelde voor om twee tonen te gebruiken. Aanvullend bij de huisstijl werd een beeldtaal ontwikkeld. De voorstellen scoorden uitmuntend op creativiteit, presentatietekst en het huisstijlpakket. Tussen de vier geselecteerde bureaus viel Gramma op door zijn eigenzinnigheid en zelfzekerheid. De huisstijl werd toegepast op een allesomvattend pakket communicatiemiddelen: de volledige gedrukte correspondentieset, de digitale dragers, website, affiches, uitnodigingen,... Voor alle documenten maakte Gramma digitale sjablonen aan, die de gebruikers in staat stellen de huisstijl te respecteren zonder eraan te hoeven denken.

Meer info: bart@gramma.be

  • Vlaams Vredesinstituut
Vlaams Vredesinstituut Vlaams Vredesinstituut Flemish Peaceinstitute Flemish Peaceinstitute Flemish Peace Institute Vlaams Vredesinstituut Vlaams Vredesinstituut | website Vlaams Vredesinstituut | website

Verwante projecten